Áruházak Facebook Instagram Youtube Üzenet

Az Alibaba Group, az Auchan Retail és a Ruentex stratégiai megállapodást kötött Kínában

A hagyományos és a digitális kereskedelemben szerzett tapasztalatokat egyesítik, hogy új vásárlási élményt nyújthassanak a kínai vásárlóknak.

Hong Kong, 2017. november 20. – AzAlibaba Group Holding Limited (NYSE: BABA, „Alibaba”), az Auchan Retail S.A. („Auchan Retail”) és a Ruentex Group („Ruentex”) stratégiai megállapodást kötöttek, amelynek értelmében egyesítik a hagyományos (offline) és a digitális (online) kereskedelemben szerzett tapasztalataikat, hogy új értékesítési lehetőségeket fedezzenek fel a Kínai élelmiszerkereskedelem területén.

A stratégiai együttműködés keretében az Alibaba Group összesen 22,4 milliárd hongkongi dollárnak (azaz kb. 2,88 milliárd amerikai dollárnak) megfelelő összeget fektet be, hogy a Ruentex tulajdonában lévő részvények felvásárlásával - közvetlen vagy közvetett módon - megszerezze a Sun Art Retail Group Limited részvényének 36,16%-át. Az Auchan Retail ezzel párhuzamos szintén megerősíti részesedését a Sun Art-ban. A tranzakciót követően az Auchan Retail 36,18%-os, az Alibaba Group 36,16%-os, a Ruentex pedig 4,67%-os részesedést szerez a Sun Art cégben, illetve az Auchan Retail folytatja a Sun Art leányvállalatának konszolidálását.

A Sun Art Kína egyik vezető több csatornás élelmiszer kereskedője, amely a 2017. június 30-i adatok szerint összesen mintegy 12 millió négyzetméter eladóteret üzemeltet. A Sun Art jelenleg 446 db, 17 000 négyzetméter területű hipermarkettel rendelkezik Kína 29 tartományában, autonóm régiójában és városában „RT-Mart” (大润发) és „Auchan” (欧尚) márkanév alatt. A Sun Art továbbá szupermarketeket és „Auchan Minute” néven ún. személyzet nélküli üzleteket is üzemeltet. 

A megállapodás az Alibaba „New Retail” jövőképét tükrözi: teljes mértékben kihasználni az online jelenlét és az új technológiák nyújtotta lehetőségeket, emellett szorosan együttműködni a kereskedelmi partnerekkel, és így biztosítani a zökkenőmentes online és offline vásárlói élményt a kínai vásárlóknak. Az együttműködés összhangban van az Auchan Retail 2025-ös „Az Auchan megváltoztatja az életet” jövőképével. A három partner egyesítve erősségeiket és tapasztalataikat újfajta vásárlási élményt szeretne létrehozni 1,3 milliárd kínai fogyasztó számára.

„Az Alibaba csoport büszke arra, hogy új partnereinkkel együttműködésben újraértelmezhessük a tradicionális kereskedelmet a digitális transzformáción keresztül – mondta büszkén Daniel Zhang, az Alibaba Group vezérigazgatója. „Vásárlásaik során a fogyasztók mindenképpen találkoznak az offline üzletekkel, de ezeket tovább kell fejleszteni új, adatvezérelt technológiákkal és személyre szabott szolgáltatásokkal. Éppen ezért nagyon várjuk, hogy partnereinkkel együtt eredeti és szórakoztató vásárlási élményt nyújthassunk a kínai embereknek.”

Wilhelm Hubner, az Auchan Retail vezérigazgatója hozzátette: „Az Alibaba csoporttal kötött szövetségünk alapja, hogy a kínai belföldi kereskedelem jövőjével kapcsolatban azonos véleményt képviselünk. Az offline, valamint digitális kereskedelem vezető vállalatainak egyesítésével integrált és kiváló minőségű vásárlási élményt tudunk kínálni több száz millió kínai fogyasztónak.”

„A mobil internetezés gyors fejlődésével az utóbbi években jelentősen átalakultak a fogyasztói igények, ezért a Sun Art arra törekszik, hogy online irányba mozduljon” - magyarázta Peter Huang, a Ruentex Group alelnöke. „A Ruentex üdvözli a Sun Art és az Alibaba közötti, mindkét fél számára előnyös együttműködést, amellyel erős szinergia jön létre az online és offline kereskedelem között, mely képes kiszolgálni a fogyasztók egy jobb élet iránti igényét: jobb termékekkel, jobb szolgáltatással és magas hatékonysággal.

A három vállalat az erőforrásainak egyesítésével lehetővé teszi a Sun Art számára, hogy kihasználja az Alibaba digitális ökoszisztémájának előnyeit. Digitalizál és új kereskedelmi megoldásokat vezet be a Sun Art boltokban (RT-Mart és Auchan) beleértve az online és offline integrációt a tökéletes kiszolgálásért és a személyre szabott ügyfélélményért.